ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
sky preloader

Vesti

Skymusic učestvuje u kampanji za vakcinaciju mladih Vakcina je jedini način da ponovo budemo zajedno

Lokacija Srbija

Datum objavljivanja 21. May, 2021

Ujedinjeni festivali Srbije, koje predvode Belgrade Beer Fest, Belgrade Music Week, EXIT,  Lovefest, Arsenal fest i Nišville, pokrenuli su nacionalnu kampanju za vakcinaciju, čiji su fokus mladi, deo populacije koji je u prethodnih 14 meseci mnogo toga pretrpeo. Fizička i mentalna izolacija kojoj su oni izloženi problem je s kojim kompletno naše društvo mora odmah da počne da se suočava. Kampanja koja je danas predstavljena na konferenciji za medije u Beogradu, a uz podršku nacionalne platforme Vlade Srbije – „Srbija stvara“, Ministarstva zdravlja i gradova Beograda i Novog Sada, započinje dosad najžešću borbu za kraj pandemije i povratak normalnom životu, korišćenjem jedinog oružja koje čovečanstvo ima – vakcine.
 
Ujedinjeni festivali Srbije pozivaju mlade da daju svoj doprinos vraćanju normalnom životu, preuzmu odgovornost za sebe i svoju okolinu, i vakcinišu se. To je jedini način za ostvarenje postavljenog zajedničkog cilja – da pre 21. juna više od 50 odsto punoletnog stanovništva Srbije bude vakcinisano što će, između ostalog, omogućiti povratak festivala i koncerata.
 
Sama kampanja deluje u dva pravca: „Neću više da igram / vrtim / sviram sam(a)“, koja je usmerena prema svima kojima nedostaju koncerti i festival, i „Ima li neko bolju ideju“, namenjena svima onima koji nisu sigurni da je vakcinacija najbolji put za izlaz iz pandemijske krize. Zajedničko za oba smera je slogan „Vakcina je jedini način da ponovo budemo zajedno“.
 
 
Premijerka Srbije Ana Brnabić je izjavila da mladi u uzrastu od 18 do 25 godina moraju da shvate da, što se brže budu vakcinisali – pre će moći da se vrate uobičajenom životu, ali i druženjima, žurkama, festivalima. „Srbija je već mesecima jedan od globalnih lidera u masovnoj vakcinaciji. Karika koja fali je veći broj vakcinisane omladine, i mi imamo odgovornost i zadatak da ih motivišemo. Ova kampanja je naš apel mladima da se odazovu na vakcinaciju, kako bismo od 21. juna zemlju mogli da otvorimo za veće manifestacije, koje upravo njima najviše nedostaju. Borimo se i za mentalno zdravlje naših mladih, jer istraživanja pokazuju da je tokom pandemije depresija povećana za 700 odsto. Postavili smo cilj do 21. juna, ja sam optimistična i volela bih da ga dostignemo pre toga, 15. juna. Cilj je ambiciozan, ako se mladi odazovu u dovoljnom broju, imamo mogućnost da ga ispunimo“, poručila je premijerka. 
 
Milenko Škarić, ispred Beer Festa i Music Week festivala podsetio je da event industrija ne funkcioniše već 15 meseci, otkako je uvedena zabrana okupljanja.
„Prvi smo koji su bili ugašeni, poslednji smo koji ćemo biti vraćeni. Drago nam je da možemo da damo naš doprinos povećanju broj vakcinisanih mladih i borbi za javno zdravlje“, rekao je Škarić.
 
 
Osnivač i direktor EXIT festivala Dušan Kovačević je istakao da su mladi u prethodnom periodu bili nazivani svakakvim imenima, kritikovani da su neodgovorni i razlog razbuktavanja epidemije. To, kako je rekao, nisu poruke koje šaljete ako želite mlade na vašoj strani. „Umesto toga, potrebno je dati im nadu, optimizam i viziju povratka normalnog života, što je njima glavna motivacija da se vakcinišu. Međutim, kampanja je samo još jedan spot i bilbord, ukoliko je ne prati suština, a to je povratak normalnog života. Imajući u vidu naš uspeh u masovnoj vakcinaciji, Srbija treba da se nađe rame uz rame sa zemljama pobednicama nad pandemijom, kao što su Amerika, Kina, Britanija, Izrael i druge, koje uveliko ukidaju sve restrikcije, vraćaju svoje koncerte i festivale, vraćaju život životu. Izlaz je na dohvat ruke, potrebno je da se svi vakcinišimo i sve ovo postaće realnost. Od nas zavisi“, rekao je Kovačević.
 
Miloš Vučević, gradonačelnk Novog Sada, izjavio je da je ponosan na devojke i momke iz EXIT tima i drugih najvećih srpskih festivala koji su pripremili sjajnu kampanju koja će da motiviše mlade da se vakcinišu. „Vreme je da polako vraćamo EXIT i druge naše festivale, da napunimo hotele i restorane, da taksisti i kafići imaju posla. Vreme je i da započnemo borbu za mentalno zdravlјe, pogotovo mladih, koje je ozbilјno narušeno nakon skoro 15 meseci otkako mladi ne mogu slobodno da se druže“, poručio je Vučević.
 
Ključni akteri srpske manifestacione industrije, okupljeni u udruženje „Safe Events Serbia“, nedavno su predstavili protokol i predlog mera koje će omogućiti da festivali budu najbezbednija mesta okupljanja. Tako je predloženo da uslov za ulazak na festivale bude jedan od sledeća četiri principa: davanja na uvid potvrde o vakcinaciji, potvrde o posedovanju antitela (IGG test), negativnog PCR ili antigenskog testa. Mere su predložene u skladu s najnovijim naučnim studijama sa test događaja širom Evrope, koji su dokazale da, ako je ulazak na manifestacije ograničen na ovaj način – rizik od širenja zaraze je gotovo zanemarljiv. Ovaj protokol je dobio pozitivno mišljenje Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograda i ključnih epidemiologa uključenih u rad Kriznog štaba, nakon čega je, u ime grada Beograda i Novog Sada, predat Vladi Srbije na usvajanje.
 
U sklopu kampanje usmerene ka vakcinaciji mladih u Srbiji, pokrenut je sajt www.vracamozivot.rs  koji će u realnom vremenu prikazivati napredak kampanje, kao i to koliko smo blizu krajnjem cilju – 50 odsto imunizovanog punoletnog stanovništa. 

Slične vesti Saznajte više_